24 Haziran 2009 Çarşamba

Ürün Bilgileri = Veri Giriş


Artık e-ticarete girme kararı aldığınızda ve uygulamalardan veri girişine sıra geldiğinde büyük bir dikkat ve bilgi birikimi sizi bekliyor.Ürün girişi her nekadar basit bir iş gibi görünse de aslında işletmeler için en kritik kısımdır.Bir çok nedeni vardır kritik olmasının.Ticari işletme için en önemli faaliyet satıştır.Satış yoksa işletme ayakta duramaz.İnternette satış gerçekleştirmede en önemli noktalardan biri hatta temeli diyebileceğimiz nokta ürün bilgisinin doğru ve tam yazılmasıdır.Örneğin internetten ayakkabı satıyorsunuz.Ayakkabının görselini veya kodunu yanlış girdiğinizi düşünelim.A003 ürün kodlu ürün normalde siyah iken görsel kahverengi olarak girilmiş.Müşteri A003 kodlu ürünü sipariş ediyor ve site yöneticisi gönderiyor.Daha sonra müşteri renk farklılığını farkedince sorunlar başlıyor.Belki 1 ayakkabı için çok büyük zarar olmayabilir ancak işletmenin ürünü değerli veya hata sayısı arttığında bu problem artıyor.Pırlantaları düşünebilirsiniz.Özel sipariş bazlı üretimleri düşünebilirsiniz.Genel olarak data girişin önemini belirtmeye çalıştım.Tabiki sadece görsel hatası yoktur data girişte.Beden, fiyat, desi, Renk, Ölçüler v.b gibi...Yapılan eksik girişler nedeniyle belkide sitenizde satışlar çok azdır.Bunun için dataları ne kadar doğru ve yeterli girerseniz satışınız çokta olmasa muhakak artar.Bizzat şahit olduğum bir olay vardır.Bir ürün 979 dolar fiyatındayken göz hatasından dolayı data girişini yapan bir kişi 799 olarak algılıyor ve sisteme giriyor.Binlerce ürün arasından tek bir hatayı yakalamanız çok zordur.Ancak ürünleri çok iyi tanıor ve gözünüze çarparsa o zaman o ürünün o fiyatta olamayacağını düşünerek müdahale edebilirsiniz.Aksi takdirde zararına satış gerçekleşebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eyüp KARADOĞAN

Fotoğrafım
asdjaşsdsfklşjasdfkjdsfdsfd

İzleyiciler